8 Mayıs 2017

Sahildeki Köpek


Bu fotoğrafı Akyaka sahilinde çektim. Köpek nasıl da güzel uzanıyor, değil mi? Belki yorgun; ama huzurlu... Huzurunun kaçmasına, keyfinin tuzla buz olmasına kısa bir zaman kaldı. Dikilmeye başlanan şemsiyeler bütün sahili donatacak, her yer şezlongların istilasına uğrayacak. Akyaka'nın son sakin zamanları...


Akyaka, yakın gelecekte pek sevmediğim bir hale dönüşecek olsa da bunu düşünerek şu an'ı kötüleştirmeye hiç gerek yok. An'ı yaşamak lazım!.. Sahildeki köpeği bir mayıs sabahında kaydettim. Henüz erken saatlerdi, etrafta çok insan yoktu. Güneş yavaş yavaş yükseliyordu. "Alo" dediğim radyo beni uzak sahillerin diliyle buluşturuyordu, evrensel müziğe Yunanca sözler karışıyordu. Nefeslerim zenginleşiyor, hayatı beş duyumla algılıyordum.


Yürüyüş yapıyordum. Öyle bir denge tutturmalıydım ki vücudum zamanın içinde kayarken aynı anda benim dışımda süren dünyayı da gözleyebilmeliydim. Pembe bir çiçeğin üstüne konan yeşil böceği fark edebilmenin mutluluğunu biliyor musunuz? Fotoğrafladıktan sonra yürümeye devam ettim. Az sonra üç kenarlı makilik bir çerçevenin içine yerleşen denizi seyrettim. Hava öyle durağandı ki dalgalar olmasaydı karşımdaki manzaranın bir resim olduğunu sanabilirdim... Kıyıya doğru indim, bir kadın denize karşı yoga yapıyordu. Ona imrenerek uzaklaştım oradan.



Bu manzarayı seviyorum. Yakın ile uzak bir arada. Maviler birbirine değiyor. Yüzmek istiyorum.


An'ı yaşa!

16 yorum:

  1. Fotoğraflara bakarken denizdeki dalga sesini, yaprakların hışırtısını, köpeğin nefes sesini duyuyor adeta insan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Fotoğrafları çekerken seviyordum... Yani sevgi duyuyordum Akyaka'ya dair... Galiba bundan dolayı dediğiniz gibi oluyor.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  2. Sahiller köpeklerin, çiçekler böceklerin olsun. İnsan ırkı biraz da olsun elini çeksin doğadan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Söyledikleriniz sert gibi duruyor; ama maalesef bir arada yaşamayı öğrenene kadar bu sert söylemler olması gereken gibi geliyor.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  3. İnsana bazı zamanlar yaşama coşkusu geliyor. İnsanlar oraları istila edene kadar keyfini çıkartın.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Yaşamak çok büyük bir şans... Bunun farkında olunca yaşama coşkusu kaçınılmaz oluyor :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  4. Akyaka' yı hiç görmedim. Sanki ordaymışım gibi hissettim, betimlemeleriniz çok iyiydi. An' ı yaşadım. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Değerlendirmeniz için çok teşekkür ederim :) Böyle hissetmenizi sağlayabildiysem ne mutlu bana.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  5. Bir senesinde Ocak ayında Marmaris'te kalmıştım iş nedeniyle bir ay. Ah o denizin güzelliği, sakinliği ve huzurunu ne çok sevmiştim o mevsimde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Yaz mevsiminin "İğne atsan yere düşmez."liğinin yanında kış ve bahar mevsimlerinin tadı bambaşka.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  6. Son dingin zamanların keyfini iyi çıkartmak lazım... Sanırım aynı dinginliği yakalayıncaya kadar Eylül sonunu beklemek gerekecek çünkü...
    Huzurlu günler diliyorum Engin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Ah, evet... Ekim ayına da daha dünya zaman olduğuna göre sezon tam olarak açılmadan son zamanların iyice keyfini sürmek lazım.

      Teşekkür ederim, güzel günler dilerim!

      Sil
  7. akyaka. nefis nefis ya. maden iskelesi deee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Geçen sene de Akyaka ile ilgili bir paylaşımda Maden İskelesi'ni anmıştın, onu hatırladım :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  8. Çok güzel fotoğraflar. Ama köpeğe üzüldüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Teşekkür ederim... Köpeğe ben de üzülüyorum. Kedilere, ördeklere, kazlara, kuşlara ve insanlara da....

      Güzel günler dilerim!

      Sil

Yorum, paylaşmaktır :)
Merhaba misafirim!