6 Mayıs 2017

Ötüşen Şeyler: Kuşlar


Pencere yanı başımda... Açık... Sabah serinliği yüzüme çarpıyor, ardından ruhumla buluşuyor... Gözlüğüm yatağın üstünde, uzaklar biraz karışık, uçuşan şeyler kuş olmalı... Ötüşen şeyler... Bir hayatı gözlüyorum.

Yaşama iyi yanından bakmak... Ayakları yere basan bir iyimserlik... Bu biraz da ruhu doyurmakla alakalı... Kitaplarım var okunmayı bekleyen... Filmler izleyeceğim. Tiyatroya gideceğim. Müzik dinleyeceğim.

Kuşların yaptıkları evlere oldum olası şaşırmışımdır. Mimardırlar. Üstelik ne 3dsmax, ne revit ne de rhino bilirler... İçgüdüsel bir tasarım yaklaşımları vardır. Belki aralarında yüzlerce kez deneyen bulunur ve onlar hiç kuşkusuz sermimardır. Acaba balçıkta eskiz çizen olabilir mi?

Kiremitli çatıların üstünde bacalar yükseliyor. Saçak altlarında kuş yuvaları... Evlerinden çıkıp dans ediyorlar... Sonra bir ağacın dallarına konuyorlar... Yaşam, yaşama dokunuyor... Göz temasıyla kurulan iletişim ten temasıyla sürüyor... Bir ağaç, bir kuşun dilinden anlar mı? Doğa da insanlar gibi farklı diller mi konuşur? İngilizce onlar için de evrensel midir; İtalyanca bilen var mıdır? Konuşamayan bir kuş başıyla ve kanatlarıyla kendince bir işaret dili yaratabilir mi?

Odada bir ses yayılıyor. "Kimse Bilmez" diyor Mehmet Güreli, dinliyorum. Aklıma bir soru düşüyor: İki kuş bir araya gelince farkında olarak ses çıkarabilir mi? Kuşların şarkısı var mıdır? Kuşlar müzik yapabilir mi? Onlar mı şarkıya eşlik ediyor, yoksa şarkı mı onlara? Her ne olursa olsun bir noktada buluşuyorlar.

Az önce kurduğum bir cümleye takılıyorum. "İçgüdüsel bir tasarım yaklaşımları vardır." Kuşlar öğrenebilir mi? Bir kuş "Yediğin, içtiğin senin olsun, bana gördüklerini anlat." diye ötüşen arkadaşlarına hatıralarını aktarabilir mi? Kuşlar, eğer onlara "Kuş işte!" demezsek muhtemelen bize de pek çok şey öğretebilir.


Bu sabah kuşlar üzerine sorguluyorum. Aslında kendimi yazıyorum. Gelecek 25 haftamdan bahsediyorum. Kendim için bir yenilenme/tamamlanma sürecine giriyorum... 25 maddelik bir "Yaparsam mutlu olurum." listesi yazdım. İçinde dil geliştirmekten bilgisayar programı öğrenmeye, günlük on bin adım atmaktan sanatsal uğraşılara farklı konular var. Dilerim ve umarım birçok kez hazırladığım ve sonuçlandırmadığım "Yapılacaklar Listesi"nden farklı bir sonu olur. İstiyorum, kalpten.

Her son yeni bir başlangıçtır; güzel sonlar iyi başlangıçları doğurur.

14 yorum:

  1. Kuşların dilini çözmeyi başarmak için belkide can kulağıyla dinlemek gerek onları.Eminim çok şey anlatıp,çok şey göstereceklerdir bizlere.Bu arada umarım yapılacaklar listesinden istediğiniz sonucu alabilirsimiz.Bir de izleme butonu göremedim.Dikkatimden mi kaçtı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Doğaya dikkatle baktığımızda her şeyin pek çok şey söylediğini görebiliriz. Umarım... Blogun sağ kısmında "Merhaba!" başlıklı fotoğrafın hemen altında "Misafirler" başlığıyla biz izleme eklentisi var. İlginiz için teşekkürler.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  2. Yazı sonundaki fotoğraf harika.
    Kuşlar gerçekten çok ilginç ve farklı canlılar.
    Yazın yaylada gözleme imkanım olur. Öyle estetik ve ölçülü yuvalar yaparlar ki. Ertesi yıl aynı yuvaya gelirler.Onarılması gerekiyorsa onarırlar.
    25 hafta dilediğiniz gibi geçsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Değerlendirmeniz için teşekkür ederim. Akyaka'dan bir gün batımı fotoğrafı :) Kesinlikle çok becerikli canlılar. Üstelik uçabiliyorlar! Umarım öyle olur, sağ olun.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  3. O zaman bence o listeden neleri başladığını hangisini ne kadar yapabildiğini bizimle paylaşmalısınız.
    O zaman bu konuda kendinizi daha gayretli bulursunuz. İyi geceler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Birçok kez liste hazırladım, bunlardan bazılarını sosyal ağlarda paylaştım. Paylaşınca, yapmak üzerine olumlu etkisi oluyor; tabii bazen de gereksiz yere gerilim altına giriyorum :) Ama yaptıkça/yapabildikçe paylaşmak güdülenme açısından elbette çok yararlı ve de keyifli :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  4. Listeler iyidir, liste maddeleri yanına tik atmak daha da iyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Liste yapmak sık yaptığım ve keyif aldığım bir şey. Listedeki maddelerin yanına tik işareti koymak nadir yaptığım ve çok keyif aldığım bir şey :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  5. ooooo bu yaz güzel olacak senin için deseneeee. hadiiii hepsini yaaap :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Valla çok güzel olur hepsini yapsam :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  6. Çok iyi fikir. En iyisi liste yapmak. Ben de sabah iki tane kırlangıç görmüştüm. Bizim garaja yuva yapıyorlar. Onlar aklıma geldi. Öyle tatlılar ki... Garajın kapısı kapalı olunca, kapının önünde bekliyorlar. Öyle üzülüyorum ki.. En sonunda garajın kapısına yazı astım; "İçeride yavru kırlangıçlar var. Anne ve babası giremiyor. Kapıyı kapatmayın!" diye. Neyse şimdi kapatmıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Fikir iyi de uygulamak mesele... Hatırayı öyle sevdim ki... İyi ki paylaştınız; mutlu oldum, teşekkür ederim :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  7. Kimse bilmez şarkısını çok severim :)) Liste yapması çok zevkli de ben de zaman zaman uygulamada sıkıntı çekiyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Şarkıyı ben de seviyorum; sık sık dinlerim :) Listeler güzel, uygulandıklarında şahane :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil

Yorum, paylaşmaktır :)
Merhaba misafirim!