2 Mayıs 2017

Nisan Güncesi Şarkıları


Bu sene Nisan Güncesi'ni yazarken her içeriğe bir de müzik bağlamak istedim. Bunu kurgulamadan, üstüne pek düşünmeden, o an aklıma geldiği gibi yaptım. Böylece daha doğal ve daha "ben" bir sonuç ortaya çıktı. Güncelerin sonunda, kırmızı kulaklığımın altına "Müzik!" diyerek bağladığım sürpriz şarkıları bugün listeliyorum. 

Sahiden bana dair bir liste yapmışım; hayli karışık olmuş. Sezen Aksu'dan Neşet Ertaş'a, The Piano Guys'tan Kurtalan Ekspres'e çok renkli bu müzik seçkisini aşağıda sunuyorum. Aslında bir Youtube çalma listesi olarak hazırlayabilirdim, ama bana bile ağır gelen bu karışıklığın içinde kimsenin boğulmasını veya bir parça sonra pencereyi kapatmasını istemedim. Onun yerine şarkıları ve sanatçılarını yazdım ki "Aaa, böyle bir şarkı vardı, ne zamandır dinlememiştim!" veya "Bunu bilmiyordum, acaba nasıl bir şey?" denilirse bir güzelliğe aracı olabileceğimi düşündüm.

Müzik ruhun gıdasıdır. Afiyet olsun. Bu arada "afiyet" sözcüğü "sağlık" anlamına geliyor. Tarihsel süreçte pek çok insanın müzikle şifa bulduğunu unutmayalım.


Hüsnü Arkan & Birsen Tezer - Hoş Geldin
Bülent Ortaçgil & Teoman - Eylül Akşamı
Barış Manço - Bugün Bayram
Pachelbel - Canon In D
Yeni Türkü - Başka Türlü Bir Şey
Nil Karaibrahimgil - Ben Buraya Çıplak Geldim
Malt - Deprem
Multitap - Battaniyem
Melih Kibar - Çoban Yıldızı
Bülent Ortaçgil - Benimle Oynar mısın?
Çizgi Film Müziği - Taş Devri*
Neşet Ertaş - Doyulur mu?
The Piano Guys - Rockelbel's Canon
Kurtalan Ekspres & Hayko Cepkin - Yeni Bir Gün

*: Çizgi filmin müziğini kimin bestelediğini, sözlerini kimin yazdığını bilmiyorum. Biraz baktım, ama göremedim.

10 yorum:

  1. Merhaba, Multitap' ı da 'Battaniyem' i de çok severim. Listenizde görmek sevindirdi.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Hoş geldiniz.

      Sevinmenize sevindim :) Grubun tatlı bir müziği var.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  2. Hımm güzel bir liste😊 içinde sevdiklerim var hiç dinlemediğim şarkılar var onlarda dinleriz ve çok güzel bir yazı olmuş yine emeğine yüreğine sağlık 😊sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Teşekkür ederim; mutlu ettiniz :) Sevgiler.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  3. güzel bir liste, teşekkürler.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Ben teşekkür ederim.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  4. Güzel müziklerdi.. özellikle kırmızı kulaklık çok hoşuma gitmişti :) Bu arada çizgi filmin müziği Ted Nichols' a ait. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Ben de alırken sevmiştim kulaklığımı, bir de yeşili var :) Bilginizi paylaştığınız için çok teşekkürler.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  5. yolda dinlemek için kendime şarkılar arıyordum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Hoş geldiniz.

      O zaman buldunuz :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil

Yorum, paylaşmaktır :)
Merhaba misafirim!