4 Mayıs 2017

Bodrum Bodrum


Mazhar Alanson, Fuat Güner ve Özkan Uğur... Ne çok ve kalıcı şarkıları var, öyle değil mi? "Bodrum Bodrum" mesela... Sözleri hatırlıyorum ve şuraya takılıyorum: "Duygu, biraz duygu, bütün isteğim buydu." Duygusu olan yerlerden biri Bodrum; seviyorum.

Bembeyaz evleri ve begonvilleriyle görsel olduğu kadar ruhsal da kompozisyon kuran Bodrum'un girişinde  Cevat Şakir Kabaağaçlı karşılar. Gökyüzünden mi yoksa denizden mi yansıdığına emin olamadığım mavi bir levhanın üzerinde Halikarnas Balıkçısı'nın şu sözleri yer alır:

"Yokuşbaşı'na geldiğinde Bodrum'u göreceksin,
Sanma ki sen geldiğin gibi gideceksin.
Senden öncekiler de böyleydiler,
Akıllarını hep Bodrum'da bırakıp gittiler..."

İlkbaharın yaza yaklaştığı sıcak bir Ege gününde Bodrum'daydım; gezmek için biraz zamanım vardı, birkaç fotoğraf da çektim. Deniz kokusunu fotoğraflarla hâlâ duyuramasam da hiç yoktan iyidir... Hadi, şimdi biraz MFÖ dinleyelim, biraz da Bodrum'u seyredelim.

Kalenin bir taşı, kaç kişinin hatıralarına tanık?

Yelkenliden buluta bir yol var mı?

Dalga, belki ilk kez Bodrum'da beyaza dönmüştür.
Evlerden büyülenmiş olamaz mı?

Dünya güneşin etrafında dolaşmasa, 
bu keşfedilmemiş sahil kasabasını görebilir miydim?

Deniz yakın, yol çiçekli.
Bodrum Bodrum...


Duyguları göz ardı etmeyelim; onların farkında olmak bile değerli.

18 yorum:

  1. Kalabalık falan diyoruz ama Bodrum'dan yine de vazgeçilmez:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Daha az kalabalık veya tenha olduğu zamanları da var; ama öyle zamanlarda yüzmek -en azından denizde- pek olası değil :) Gerçi Bodrum yüzmeden de iyi :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  2. Bodrum hep görmek istediğim yerler den biridir sayende gezmiş kadar oldum ve çok güzel kareler bayıldım 😊ve MFÖ severim konserlerine gitmiştim çok keyifliydi gerçekten emeğine sağlık güzel paylaşım olmuş 😊sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Umarım en kısa zamanda bu isteğinizi gerçekleştirebilirsiniz :) Teşekkür ederim :) Ben de bir kez MFÖ konserine gitmiştim; hem de ne şans ki Bodrum'da :) Sevgiler.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  3. Çok güzel fotoğraflar, deniz kokusunu almış kadar oldum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Çok teşekkürler :) Sevindim zira güzel kokudur :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  4. Ah, her sene oradaki kampa giderdik. Bodrum deyince bir sürü anı uçuşuyor gözümün önünden. O şarkıyı da çok severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Anı kumbarasındaki #Bodrum etiketli hatıraları akla getirdiğim için seviniyorum. Tabii iyi, olumlu hatıralar olduğunu varsayıyorum ve umuyorum :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  5. Bodrum çok güzel bir yer Gümbet eğlencenin merkezi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Hoş geldiniz.

      Haklısınız, Bodrum çok güzel bir yer :) Herkesin eğlence anlayışı farklı olabilir elbette :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  6. Bodrum şarkılara,şiirlere,gönüllere uğramış ne güzel yer değil mi? Fotoğraflar çok hoş.Bir an begonvilli sokaklarında kaybolmak istedim.Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Hoş geldiniz.

      Ruha hitap ettiği için sanatın nice dalında da kendine yer buluyor... Teşekkür ederim. Begonvili çok severim, hele ki Bodrum'da :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Şimdi tam zamanı :) Ama yaşanan her yerin kendine göre hoşlukları var elbette, hayata böyle bakmak daha iyi :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  8. Fotoğraflar çok güzel. Çiçekli yol harika görünüyor.
    Bodrum, maviyle buluşan beyaz binalarıyla nasıl da temiz ve dinlendiricidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Çok teşekkür ederim. Ben de bu fotoğraflar içinde en çok onu beğeniyorum: Bir karışıklık var ve sonunda denize çıkıyoruz; ruhun huzuru bulma anı. Mimarinin insanı nasıl etkilediğinin iyi bir örneği Bodrum.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  9. ah ne güzel yaa fotolar da sölediklerin dee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Deniz güzel; gerisi hep ondan :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil

Yorum, paylaşmaktır :)
Merhaba misafirim!