27 Mayıs 2017

#25 Hafta: Üçüncü Çentik

Pek verimsiz bir hafta geçirdiğimi söyleyebilirim. Mesela hiç kitap okumadım. Günde on bin adım atma hedefime ancak bir kez ulaşabildim. 25 hafta için hedeflediğim 25 maddeden birkaçına geçen hafta başlamıştım, onlara dair ilerleyemedim. (Çentik yazılarına ilk defa denk geliyorsanız; tık.)


Hey! Ne bu olumsuz hava! Geçen haftayı dilediğim gibi yaşayamamış olabilirim; ama bu her şeyin kötü gittiği anlamına gelmiyor. İlk ebru çalışmamı yaptım, daha ne olsun!



Önceki hafta gibi değilse de bu çentik de fena olmadı. 

7. Otantik Çocuk Oyunları ve Oyuncakları Şenliği'ne gittim. İsminin güzelliğiyle uyum sağlayamayan bir işti; ama ortada emek vardı ve bilirim ki bir sıfırdan büyüktür. Okul bahçesinde düzenlenen şenlikte "çember çevirme" gibi oyunlar oynandı. Ayrıca topraktan testi düdük, ahşap topaç, şeytan merdiveni, bez bebek gibi oyuncakların sergilendiği ve satıldığı masalar bulunuyordu. İşte bu masalardan birinde ebru tezgahı kuruluydu; minik bir ücret karşılığında çocuklara ebru çalışması yaptırılıyordu ve içimdeki çocukla birlikte biz de yaptık! Bir "Gelgit Ebrusu" denedim ve bu sanatı çok sevebileceğimi anladım! Bu ilk eserim, inanıyorum bir gün devamı gelecek! (Fotoğraftaki ilk çalışma elbette bir "ebru" değil, olsa olsa "ebrumsu" olur. Yürümek isteyen ama henüz dengede duramayan bebeğin ilk adımları gibi.)



19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı kutlamaları kapsamında İrem Derici'nin konseri vardı. Açıkçası birkaç çok bilinen şarkısı dışındakileri tanımıyormuşum; ama hiç yoktan televizyonda gördüğüm samimiyetin bir kez de sahnede tanığı olmuş oldum.


Türk Dil Kurumuna göre bir sözcüğün tanımını yazacağım. Ne olduğunu bilebilecek misiniz? 
"Hayvancılıkla geçinen, genellikle Toroslarda yaşayan göçebe Türk Oymağı, Türkmen."


Az önce "Yörük" sözcüğünün tanımını yazdım. Muğla'da 10. Uluslararası Yörük Türkmen Şenliği yapıldı. Daha önce hiç görmediğim bir etkinlik olduğu için merakla gittim. Beklentimin üstünde bir gün yaşadım. Türkiye'nin çeşitli yerlerinden gelen gruplar davul zurna eşliğinde şenlik alanına girdiler; onların heyecanını izlemek değerliydi. Yörük göçü ve kına töreni canlandırmaları, zeybek, yağlı güreş, yöresel türküler, dans gösterileri, deve üzerinde gezintiler ve yörük çadırları şenliğe renk katan ögelerdi. (Bundan bir ara ayrıca yayın yapayım.)



Muğla Büyükşehir Belediyesi Konservatuvarı Tiyatro Bölümünün sahnelediği,  Aziz Nesin'in yazıp Yücel Erten'in uyarladığı ve Gülbin Yeşil'in yönettiği "Aziznâme" adlı oyunu izledim. Hem sanatsal bir etkinlikte olduğum için hem de bir belediyenin sanata değer verdiğini gördüğüm için mutlu oldum. İyi ki sanat var!

Unutmadan, geçen hafta üç sınavım vardı; bu hafta da üç sınavım var. Bana başarı dileyebilirsiniz :)

Deniz biraz dalgalı olsa da limanların yerini bilmek güzel.

10 yorum:

  1. Bence başarılı geçmiş bu hafta da. Çocuk Oyunları şenliğine bayıldım. Ebru gayet güzel olmuş ilk deneme için.

    Sınavlarda başarılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Aslında evet... Nefes almak ve birtakım sıradanlaşmış işler/görevler yanında farklı şeyler yapabildiğimde mutlu oluyorum; bu hafta da böyle ayrıntılarım olmuş... Ebru ile ilgili değerlendirmeniz ve başarı dileğiniz için çok teşekkür ederim.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  2. yaaa en önemlisiii o yörük şeyinde yiyecek var mıydıııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Valla yiyecek şeyler vardı etrafta; ama "Uluslararası Yörük ve Türkmen Şenliği" lafına uygun geleneksellikte şeyler gördüğümü söyleyemem.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  3. Bence yine de dolu dolu bir çentik yazısı olmuş :D Üstelik sınav haftasına rağmen... Benim de bu hafta 3 sınavım var -.- Başarılar, umarım iyi geçer :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Senenin güzel bir zamanında bu "25 Hafta" planını yapmışım, baya hareketli bir üç haftalık dilim oldu. Ama programda bu hafta pek de bir şey yok; bakalım Dördüncü Çentik'te neler olacak?

      Teşekkür ederim. Sana da başarılar :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  4. Başarılar dilerim size. Çentikleri tuturmak mı? Bırakın çentiği, duvarları oysam gene de tutmuyor benimkiler. Plan artık sıkmaya başladı bir süredir, günübirlik yaşıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Çok teşekkürler.

      Plan yapmayı seven ve çoğu zaman uyamayan biriyim. Ama bu 25 haftalık liste şimdilik fena gitmiyor. Önemli olan şimdiki zaman... Tabii yakın zamanda geleceğin de "şimdiki zaman" olacağını unutmamak gerekiyor :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  5. Çok güzel etkinliklere katılmışsınız.
    En güzeli de farklı etkinliklere daha doğrusu farklılıklara duyduğunuz saygı yazınızdan hissedilebiliyor:)
    Yalnız çocuk oyunlarının otantiği mi olurmuş kısmına takıldım. Ne yani sokak oyunlarını da mı markaja alacağız.
    Güzel bir hafta dileklerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Hoş geldiniz.

      Farklılıklar zenginliktir :) "Otantik" sözcüğüne siz deyince ben de dikkat ettim. Türk Dil Kurumuna göre "Eskiden beri mevcut olan özelliklerini taşıyan." olarak tanımlanıyor. Böyle yaklaşınca kullanım fena durmuyor.

      Güzel günler dilerim!

      Sil

Yorum, paylaşmaktır :)
Merhaba misafirim!