30 Nisan 2017

Nisan Güncesi 2017 #30: Teşekkür Ederim


Bazı şeyleri kalpten istemek gerekir; kalp, isteyince neden vermesin ki?

Nisan ayını seviyorum. Doğanın yeniden doğuşu beni heyecanlandırıyor. "Veda" insanın içini burksa da soğuk kış gecelerinin terki hüzünlendirmiyor. İçten içe bir sevinç kaplıyor ruhumu; kaplamakla da kalmıyor, adeta taşıyor. Portakallar çiçek açıyor, nice ağaç yeşeriyor. Kazlar yavruluyor. Kanı deli akanlar yüzmeye başlıyor. Çayırlar piknikçilerle doluyor. Doğa ve doğanın içindeki insan birbiriyle uyum içinde bir kez daha var oluyor.

2016'yı kaybetme ve bulma senem olarak hatırlıyorum ve hatırlayacağım. Geçen sene bu ayda bir dizi blog yazısıyla kendimi iyileştirmeye çalışmıştım. Aslında bundaki amacım iyi düşünmeyi ve iyilikle bakmayı sürekliliği olan bir karaktere dönüştürmekti. Bu kararımın yaşamdaki karşılığı da güzel olmuştu ve nisanda hep aklımda kalacak anılar kazanmıştım. Sene 2017'ye ulaşınca Nisan Güncesi'ne yeniden başlamak istedim. Bir ay boyunca her gün yazmayı hedeflesem de bu yazıyla birlikte ancak 16. yayına ulaşabildim. Mevsim geçişinde hasta oldum, birkaç gün kalkacak durumda bile değildim. Bazen de bazı şeyler blogun önüne geçti. Geçen nisanda yapacak başka bir işim olmadığı için 28 yayına ulaşabilmiştim, bu sene 16'da kaldığım için mutluyum! 

16 duraklı bu yolculukta karşılaştığım, yorum yazarak bana ve bloguma değer katan blogger'lara teşekkür ederim. Sanal da olsa insanlarla bir araya gelebilmek güzel. Dilerim bu etkileşim sürer. 
persephone
deeptone
Kafa Dergi
Kısaca Dodi
Handan
Oytunla Hayat
burcuuuuk
sessizkaldım
Yürüyen Balık
acemi blogger
Fulya Erdoğan
Arif öztürk
Yazdan Kalan
nilgün aydın
Zeugma
Aysel Ezimova
Kağıt Salıncak
kendini geliştir
bahce perim
Makbule Abalı
özlem kutlu
parıldayan çiçek
Cocuklu Hayat
Esra Bayındır
Yasemin Işık
Momentos
Mutlu Yaşam
Naz
sezer eser perker
Cafe Tigris
TEŞEKKÜRLER!


Teşekkür etmekten bahsetmişken... Günlük hayatta ne sıklıkla teşekkür edersiniz? Mesela bir market alışverişinde hesabınızı gördükten sonra kasiyere teşekkür eder misiniz? Teşekkür etmek, değer vermektir. Tıpkı "Merhaba." demek gibi, "Nasılsın?" diyerek hal hatır sormak gibi... Bir bakıma empatidir, yani halden anlamanın bir sonucudur.

Teşekkür etmek, huzur gibi nice güzel duyguyu da beraberinde getirir. Bunun özünü kavrayabildiğimizde yaşamaya dair hevesimiz bile artar. Teşekkür etmek, hayatımızın bir parçası olursa bakış açımız değişir.

Baştaki fotoğrafa bakar mısınız? Yapay çevrenin içinden çıkan doğallık... Bir tek papatya, kaldırıma nasıl da kafa tutuyor! Onunla oyun oynamayı çok istedim; ama o kadar saygı duydum ki koparmaya kıyamadım. Bu tavrın teşekkür etmekle bir ilgisi var mı?

Teşekkür etmeliyiz. Böylece daha mutlu olacağız.


Nisan bitti.

26 yorum:

  1. Ben teşekkür edrrim Engin bir yürekte yer aldığım için
    Sevgiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sevgilerle.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  2. Bir arkadaşımla çarşıda dolaşıyorduk. Kitapçıdaki kasiyerle sohbet ettim, dönercidekilerle şakalaştım falan. Ne kadar çok kişi tanıyorsun diye hayret etti. En sonunda tanımadığım bir tezgâhtara iyi günler dilerken ama tabi sen herkesle arkadaş olursun teşekkür ediyorsun, iyi günler diyorsun diye yorumlayınca amma şaşırmıştım, yaptığım çok uçuk gelmiş ona. Bankada çalışırken çaycılar beni çok severdi, sonra fark ettim ki onlar görünmez eleman olarak dolaşırlarken gülümseyen, teşekkür eden, hallerini soran bir tek benim içerde. Şimdi seni okurken bunlar aklıma geldi. Teşekkür etmek bizi alçaltmaz, gülümsemek küçültmez, merhaba demek utandırmaz, ne yazık ki bunu anlayan sayısı her geçen gün azalıyor.

    Çok konuştum :)

    Nisandaki performansı diğer aylardan da esirgemezsin umarım diyerek gidiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Ben de bir hatıramı anlatayım: Bir arkadaşa bir şey söylemem gerekiyordu, telefondan ileti gönderdim ve burada da yaptığım gibi söze "Merhaba." diyerek başladım. Gönderen kısmına bakmadığı için bu iletinin telefon operatöründen geldiğini düşünmüş. Çünkü ona kimse bir şey yazarken "Merhaba." demiyormuş. Ne acı.

      Göreceğiz, umarım öyle olur :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  3. Çok güzel bir yazı olmuş yüreğine emeğine sağlık güzel paylaşım için asıl ben teşekkür ederim böyle güzel bir dost olduğun 😊için dilerim herşey güzel gönlünce olur tekrar çok teşekkür ediyorum sevgiler😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Çok teşekkür ederim :) Dilerim her şey hepimiz için gönlümüzce olur :) Sevgiler.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  4. Merhaba, 16 duraklı bu yolculukta siz de hep kaliteli yayınlar sundunuz. Her zaman yorum yazamasak da hep güzel yazılar okuduk. Yorum yazan arkadaşlara teşekkür etmek de büyük incelik.
    Bu jestiniz için ben de kendi adıma teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Değerlendirmeniz için çok teşekkür ederim. İyi şeyler yazmaya çalıştım; beğenmenize sevindim. Yorum yazmak da bloga içerik hazırlamak gibi emek isteyen bir şey; üstelik yorumlarla hem blog hem de blog yazarı zenginleşiyor. Bu nedenle teşekkür etmek istedim :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  5. ben de sana teşekkür ederim seni tanıma fırsatını verdiğin için. yazılarını çok sevdiğim gibi iyimser olumlu tavrını da çok seviyorum ve ayrıca şu var ki seni okumak huzur veriyor ve insanı dinginleştiriyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Ne güzel sözler bunlar... İyi ki blog açmışım da böyle blogger'larla karşılaşmışım diye seviniyorum :) Çok teşekkürler.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  6. Ben de teşekkür ederim. Geçmiş olsun. Dilerim hep beraber nice blog dostluklarına...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Teşekkürler. Blog dünyası hep beraberce değerli...

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  7. Çok naziksin Engin. Her seferinde yorum yapmasam da her yazını okuyorum. Bilgine...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Değerlendirmeniz için teşekkür ederim :) Harikulade bir bilgi :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  8. Benim için büyük bir keyiftii Nisan Güncesini okumak. Teşekkürlerr :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Çok sevindim, teşekkür ederim :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  9. Blog yazmak çok güzel gerçekten ve bu ortamın hem samimi hem de bilgilendirici olduğunu düşünüyorum. O zaman bir teşekkür de benden :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Yaşasın bloglar, blogger'lar ve blogger'lık :) Samimi ve bilgilendirici şu ortamın bir üyesine bir kez daha teşekkür ediyorum :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  10. Merhaba, sohbet havasında güzel bir anlatım, zevkle okudum. Hoşça kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Çok teşekkür ederim. Hoşluklar getirdiniz, hoşluklarla kalın.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  11. son yazıma bir bak sen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Baktım ve mutlu oldum :)) Teşekkür ederim.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  12. Orada adımın geçmesine çok sevindim. Ben aslında blog açmak konusunda çok kararsızdım. Bir arkadaşım "aç" demişti ama ben pek istememiştim açıkçası. Sonra "ne olacak, bir deneyeyim" dedim. İyi ki de öyle yapmışım! Böyle kaliteli insanlarla tanışmak gerçekten güzel. Orada adımın geçmesi de beni onurlandırdı. Ben teşekkür ederim. Blog açmanın bana bu kadar şey kazandıracağını bilseydim, daha önce açardım. Ben de değerli yazılarınızı bizimle paylaştığınız için teşekkür ederim. Ayrıca gerçekten de "teşekkür etmenin" insana katkısı çok fazla. Bence birine, "Bu gün çok güzel olmuşsun" demek bile söyleyene kendini iyi hissettiriyor. Bir insanın benim sayemde mutlu olduğunu görünce ben daha çok mutlu oluyorum çünkü.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Ben de bu yorumunuza çok sevindim... Blog ortamında olmak çok değerli; buraya gerçekten gönül verince dönüp dolaşıp yine buraya geliniyor gibi hissediyorum, görüyorum, yaşıyorum. Alışkanlık yapma durumu var... Yorumunuzla değer kattığınız için teşekkür ederim :) Mutluluk da paylaştıkça çoğalıyor :) Sevgiler.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  13. slm,
    sevgili Deep sayesinde sayfanıza konuk oldum,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Hoş geldiniz.

      Güzel günler dilerim!

      Sil

Yorum, paylaşmaktır :)
Merhaba misafirim!