3 Nisan 2017

Nisan Güncesi 2017 #3: Kalbe Düşen Bir Numara


Ah! Birazdan ne güzel insanlar anlatacağım… Aslında gerçek bir aile değiller ama aynı evde yaşayan bu insanların bir aile olmadıklarını da söyleyemem. Vahit Emmi ile Zeliha Yenge’nin evinde yaşayan bir avuç genç ile birkaç eş dost öyle büyük ve içten bir sevgiyi paylaşırlar ki onların bu duygusal bağına hayran kalmamak mümkün değil.

Kapılarının önüne bırakılan bebeği eve alan Sabit, muhtemelen içinde iyilikler barındıran biri olduğu için böyle yaptı; ama hiç kuşkusuz o evde o bebeğe bakmak üzere seferber olacak insanlar da var. Karakterleri birbirinden farklı olsa da özlerinde ortak güzellikleri taşıyan bu genç insanlar savunmasız ve temiz bir bebek için ellerinden geleni yaparlar. Recep ile Haydar, bebeğe bakma konusunda istekli durmalarına rağmen yeterli olamayabilirler; ancak kızlar (Rüya, Ayten, Cansu ve Armağan) onlara göre bu işte belki de içgüdüsel olarak daha iyidirler. Peki, Zeliha Yenge bir şey yapamaz mı? Olmaz! Vahit Emmi onun bilmesini istemiyor. Bebek meselesi sakar bir gizlilik içinde yaşanıyor. Öyleyse Asiye’den yardım istemeli... Bırakıldığı kapının önünde yeni bir dünyaya açılan bebek, öz annesine tekrar kavuşabilecek mi? Sır çözülecek mi; Zeliha Yenge gerçekleri öğrenecek mi? Bunların cevapları TRT’nin efsane dizisi “7 Numara”nın 38. bölümünde.

Video buradan.

Yıl olmuş 2017; ben hâlâ 2000-2003 yılları arasında yayınlanan bir diziyi anlatıyorum. Neden?

Dün... Açılmasını beklediğim bir kapının üzerine yapıştırılmış numara dikkatimi çekti. Gri zemin üzerine siyah harflerle yazılan “7” rakamı, beni çocukluğun eşsiz güzelliklerine götürdü. Televizyon tarihimizin en iyi dizilerinden biri olan “Yedi Numara”yı hatırladım. Epeydir izlemiyordum; aklıma düşünce gülümsedim.

Bugün... Televizyon kanallarını dolaşırken normalde seyretmediğim birine denk geldim. Tesadüf ki hızlıca geçmek yerine kanalın açılmasını bekledim ve çocukluğumu gördüm. Ekranda “Yedi Numara” vardı.

Bazen böyle şeyler yaşarım. Aklıma ve kalbime düşen, bir şekilde karşıma çıkar. Birkaç kez deneyimlesem de her defasında aynı şekilde heyecanlanırım. Biliyorum ki iyi düşünürsek iyi olur. Güzellik, çağırdığımızda neden gelmesin ki? Yeter ki samimiyeti ve dürüstlüğü elden bırakmayalım. Böylece daha mutlu olacağız.

28 yorum:

  1. Yedi numara gerçekten çok güzel bir diziydi sende çok güzel anlatmışsin dilerim içimizdeki güzellikler hiç kayıp olmaz emeğine yüreğine sağlık sevgiler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Çok teşekkürler :) Samimi olan şeyler ne kadar zaman geçse de güzel hatırlanıyor böyle :) Sevgiler.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  2. Bana da çok olur, aklıma düşene rastlarım bir yerde. Düşünce gücü böyle bir şey mi, ne :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Batman miydi "Gölgelerin Gücü Adına" diyen? (Google'da minik bir araştırmayla "He-Man" olduğunu öğrendim :) O zaman biz de şunu diyebiliriz: "Düşüncelerin Gücü Adına". Umarım düşünce gücümüz hep yüksek olur! (Tabii olumlu düşüncelerde:)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  3. '' 7 numara'' izlemeyen ve de beğenmeyen yoktur galiba. Benzer gelmediği içinde unutulmayacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Hoş geldiniz.

      Geçmişin ve bugünün dizilerini bilebildiğim kadarıyla düşünmeye çalıştım. Hikaye, karakterler ve mekanlar açısından böyle bir sentezi ben de hatırlayamıyorum. İyi diziydi sahiden :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  4. Ne güzel bir tesadüf olmuş. Bazen bana da olur ve öyle anlarda kendimi şanslı hissederim. Bu arada artık böyle samimi ve sıcak diziler yok ne yazık ki :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Gerçekten ben de kendimi şanslı hissettim :) Maalesef yok; ama neyse ki televizyonda veya internette hâlâ bu iyi işleri seyretme şansımız var :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  5. Selamlar. Deep`den görüp damladım. Ne var ne yok bir bakayım dedim. 7 numarayı görünce bir gülümseme geldi yüzüme, bir sıcaklık yayıldı içime. Biz de ailecenek çok severek takip ediyorduk 7 numarayı. Ama artık içten gelen kahkahaların atıldığı böyle diziler nadir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Hoş geldiniz.

      İçten gelen kahkahalar... Diziyle ilgili hatırlamadığım ve seyrederken dikkat ettiğim bir ayrıntı var: Bu dizide sahnelere gülme efektleri ekleniyormuş. Tuhaf ki günümüzde veya yakın geçmişte yayınlanan ve kahkahaya boğulan birkaç dizide senaristin(veya efekt yerlerini kim belirliyorsa onun) gülmemizi istediği anlarda gülmüyordum. Ama "7 Numara"da durum biraz farklı. İyi diziydi :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  6. Ne severdim bu diziyi... Şahsına münhasır insanların gökkuşağı gibi bir araya gelmesidir benim için bu dizi...
    Ne güzel anlatmışsın Engin, ağzına sağlık arkadaşım ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Hakikaten ne kadar farklı karakterde insanlar bir araya gelmişti. İşin güzel yanıysa bu çeşitliliğin iyi bir şekilde dengelenmesiydi :) Teşekkür ederim :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  7. Merhaba,
    Deeptone'nin blogundan geliyorum. Yedi Numara dizisi benimde efsanelerimden. Ara ara tekrar izliyorum. :) Görüşmek üzere

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Hoş geldiniz.

      İyi diziydi "7 Numara" :) Yeni paylaşımlarda buluşmak üzere.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  8. diziyi izlemedim ama duydum güzel derler evet ama senin yazın yine çokoş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Özgün bir diziydi; Türk Halk Müziği'nin güncelde popüler olan müziklerle buluşması gibiydi. Böyle yazınca bana da garip geldi; ama seyrederken bir uyum ve denge olduğu görülüyor :) Teşekkürler :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  9. Ben de hep geçmişle yaşıyorum, geçmişte yaşıyorum. Zamana ait tek bir şarkı bilmeyişim bile bundan, ruh inkar ediyor devrini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Aslında geçmiş güzel olmasa böyle olur muydu? Aslında ağırlığı geçmişe vermemek koşuluyla geçmişte yaşamak bence fena değil... Geçmişin çok sevdiğim şarkıları var; belki bugünküler de zamanla elenip "geçmiş" olunca kulağa iyi gelebilir.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  10. Son paragrafta söylediklerinizi ben de çok sık yaşarım. Genellikle de çocukluğumla ilgilidir.
    7 Numara'dan hiç haberim yoktu. Hangi kanalda oynuyor şu an?

    Esenlikler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Bu durum, insanı yaşamaya heveslendiriyor :) "7 Numara" hafta içi her gün 18.40 dolaylarında TRT Avaz'da.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  11. Bu aralar yemek yerken açıp izliyoruz ablamla.Hala en sevdiğimiz dizidir.Gerçekten yerli dizi tarihinin en iyilerinden.Beni de çocukluğuma götürüyor. :)
    Deep'den geldim ve Yedi Numara'yı görünce o kadar mutlu oldum kii ^_^
    Takibe aldım,bana da beklerim ~

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Hoş geldiniz.

      Bence de "7 Numara" yemek yerken iyi gider :) Birini daha mutlu edebildiğime sevindim öyleyse :) Gelirim.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  12. Sanki bu diziyi ben de izlemişim ama tam hatırlayamıyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Eee çok zaman geçmiş; insanın emin olamaması normal :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  13. blogunuzu izlemeye aldım sizide bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Hoş geldiniz.

      Gelirim :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  14. Benim de severek izlediğim bir diziydi. "Ne güzel insanlar" derdim.
    Hoş görülü, vicdanlı ve değerleri koruyan. O gençlere nasıl da sahip çıkmışlardı.
    Keşke devam edebilseydi, 80ler dizisi gibi..
    O insanlardan olabilme dileğiyle..
    Deep'in bloglar listesine girmişsiniz. Tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Hoş geldiniz.

      Ekranda olan hep yaşıyor. Onlar hâlâ "ne güzel insanlar" bence :) Evin büyükleri gençlere sahip çıkıyorlardı; ama o gençlerin de iyi gençler olduğunu unutmamak lazım... Seksenler'i denk gelirse izliyorum; iyi bir dönem dizisi olduğunu düşünüyorum, o da mayısta final yapacak... Teşekkürler :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil

Yorum, paylaşmaktır :)
Merhaba misafirim!