19 Nisan 2017

Nisan Güncesi 2017 #19: Ayı Winnie ve Kaplan Tigger



Sunay Akın, bir kitabına öyle bir isim vermiş ki yazdığı o tamlama doğrudan ruhuma işliyor: "Hayal Kahramanları".

Bazı hayal kahramanları, yaratıldığı coğrafyanın sınırlarını aşıyor ve nice dereler, tepeler, vadiler ve çocuklar geçerek yeni yerlere ulaşıyor. Bu çizgi filmleri bizimle birlikte dünya genelinde kaç insanın seyrettiğini düşünmeye başlayınca ister istemez şaşırıyor ve heyecanlanıyorum. Kültürü benimkinden bambaşka olan bir çocukla aynı hayal kahramanında kesişebiliyoruz. Çizgi filmler aramızdaki ortak dil oluyor.

Şirinler, Cedric, Scooby Doo, Bugs Bunny, Jetgiller, Taş Devri... Ve elbette Winnie the Pooh... Kimi için Yogi, çocukluk tarihinin en meşhur ayısı olsa da benim için o ancak ve ancak Piglet'in biricik dostu Winnie'dir. O bal seven, biraz uyuşuk ve çok tatlı ayı! Turuncu tüylü, göbeğini örtmeyen kırmızı tişörtüyle sevimli mi sevimli bir hayal kahramanı!

Üniversitedeyken bir arkadaşım, etamin işlemeli bir yastık hediye etmişti. Epey zaman sonra, bugün, aldığım o hediyeyi hatırladım. (Baştaki fotoğraf.) Aslında önce çizgi filmi düşündüm; sonra da çağrışımlar beni buraya getirdi. Peki, Winnie the Pooh durup dururken mi aklıma düştü? Hayır.

Video şuradan.

Sabah saatlerinde... Haber kanallarından birinin Genel Ağ(internet) sayfasında acı bir gerçeğe rastladım. Siyah beyaz fotoğraf, renklerin bittiğini ve yaşamın sona erdiğini gösteriyordu: Tiyatro, sinema ve seslendirme sanatçısı Bülent Kayabaş'ı kaybetmiştik. Hatıra ve bilgi boşluğumda onunla alakalı çakan ilk kıvılcım "Winnie the Pooh" oldu. Hiç şüphesiz bu çizgi filmi böyle sevmemde onun harikulade seslendirme yeteneği ve performansının etkisi var. Pek çok seyirci belki fark etmemiştir; yapımın iki önemli karakterini, Winnie ile Tigger'ı, aynı kişi seslendiriyordu. Sesiyle ve yorumuyla kahramanı kahramanlaştıran bir sanatçıydı Bülent Kayabaş... 

Bugün "Dünya" diye bir gezegenin "Türkiye" denilen ülkesinde, "Muğla" şehrinde yaşayan, "Engin" olarak çağrılan ve anılan genç bir adam, yazdığı blog yazısına başlık olarak "Winnie the Pooh" adındaki çizgi filmin karakterlerinden ayı Winnie ve Kaplan Tigger'ı seçiyorsa bunda o hayal kahramanlarını yaratanlar kadar sesiyle dilimizde var eden Bülent Kayabaş'ın yadsınamaz bir rolü vardır.

Sadece nefes alan makineler değiliz. Bülent Kayabaş gibi ardımızda güzellikler bırakmalıyız. Böylece daha mutlu olacağız.

(Saygıyla anıyorum.)

12 yorum:

  1. Bende duyunca çok şaşırdım vefat haberini gerçekten çok güzel bir değeri daha yitirdik Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun benimde çok sevdiğim bir winnie ve tigger onun o güzel seslendirmesiyle çok sevdik çok güzel bir​ yazı olmuş emeğine yüreğine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      İyi işler yapmak ve iyi hatırlanmak önemli; Bülent Kayabaş birçok işin yanı sıra bu çizgi filmdeki seslendirmesiyle de hatırlanacak. Değerli bir insandı... Çok teşekkür ederim. Sevgiler.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  2. Aaaa hiç dikkat etmemişim kimin seslendirdiğine, çok ayıpladım kendimi şimdi. Gerçekten de onların sesleri, konuşmaları orhinallerinden daha da güzeldi. Bülent Kayabaş'a Allah rahmet eylesin diyorum. Sana da teşekkürler, hem beni her zaman mutlu eden bir çizgifilmi hatırlattığın hem de büyük sanatçıyı andığın için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Seslendirme konusunda gerçekten iyiyiz. Elbette berbat örnekler de var ama Bülent Kayabaş'ın bu çizgi film seslendirmesi şahane. Bir de "Fırıldak Ailesi" adında bir animasyon dizisinde Sabri karakterini seslendiriyordu; onda da gerçekten iyiydi... Ben teşekkür ederim, ziyaretiniz ve değerli yorumunuz için.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  3. Ya ne kadar samimi bir yazı olmuş... Bülent Kayabaş gerçekten efsaneydi... Emeğine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Teşekkür ederim... Sanatçıydı; değerli bir insandı.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  4. Ben de kızlarımla birlikte oturup seyrettiğim çizgi filmlerdendi. Winni'li çanta bile almıştık, büyük kızıma.
    Hele o haylaz kaplan nasıl da güldürürdü..
    Bülent Kayabaş'ın ruhu şad olsun. İyi ki seslendirmiş.
    Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      İyi bir çizgi filmin iyi bir seslendirmenle kesişmesi seyirciler olarak bizim için şans.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  5. çok severdim. hele de "fasulye" adlı filmini :) kayabaş, şişlide ali poyrazoğlu tiyatrosuna geliyodu hep sohbete, elinde bastonla, son yıllarda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Sohbet... İnsanın konuşacak malzemesi ve konuşabilecek yeteneği olması ne önemli... Bir de arkasından işleriyle iyi konuşulmak var ki herhalde buna paha biçilemez. İşte, kendimce onun iyi bir işinden bahsetmeye çalıştım.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  6. allah rahmet eylesin bilmiyordum ben kendisini. sadece izliyorum. sanırım ömrüm boyunca da çizgi film izlemeye devam edeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Çocukluğa dair hemen her şey şahane :) Çizgi filmler de onlardan biri :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil

Yorum, paylaşmaktır :)
Merhaba misafirim!