17 Nisan 2017

Nisan Güncesi 2017 #17: Aşamalar



Televizyon seyrediyordum.
Bir yandan da yazmaya çalışıyordum.
Reklam girmiyordu.
Kafam dağılıyordu.
Yazıya yetmiyordum.
Odaklanamıyordum.
Çay soğuyordu.
Sözcükler karalıyordum.
Harfler siliyordum.
Deniyordum.
Olmuyordu.
Yineliyordum.
Çabalıyordum.
Cümleler kuruyordum.
Eylemler diziyordum.

Zaman ilhamdan eyliyordu.
Bekliyordum.
Gelmiyordu.

Üretmeyi severim ve bunun kolay bir iş olmadığını bilirim. Bazı üretimler "ilham" adındaki bir perinin yardımıyla ortaya çıkar. Ondan söz edilince aklıma Picasso gelir. İlhamın varlığına inandığını söyleyen ressam, ilham geldiğinde insanın çalışıyor olmasının önemini vurgular. Yani denemek... Bu yazı pek olmadı, farkındayım; ama "beğenmedim" diye bırakmayı hiç düşünmedim. Sadece ilhamla bu dakikalarda karşılaşamadım... Ancak denedim.

Denemeliyiz... Böylece daha mutlu olacağız.

16 yorum:

  1. Merhaba!
    Daha mutlu olmak adına denemek yeniden, yeniden... İlham perisi de
    hiçbirimize aynı saatlerde uğramıyor. Bazen aynı anda ne çok şey üretilir. Bazen de saatlerce beklenir. İnsanız, öyle olağan ki. O andaki sıkıntıyı yazmak da bir ışık tabii.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Perinin biraz başına buyrukluğu var... Öyle "mesai saati" falan gibi laflarla hiç mi hiç işi yok... Geleceği zamanı kestirmek zor...

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  2. Zaten o ilham bana pek uğramıyor uğrarsa da alakasız zamanda geliyor sevgiler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      "Alakasız zaman" diyebiliyoruz ama ya ilham perisi o anın "tam zamanı" olduğunu düşünüyorsa?

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  3. Kesinlikle katılıyorum. "Bu olmadı" diye bırakmak yok. Herkes zaman zaman yapamaz. Bugün çok ünlü yazarlar sanki ilk denemelerinde harikalar mı yarattı? Mutlaka tonlarca çöpe attıkları şey vardır. İnsanız, elbette yapamadığımız zamanlar olacak.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Sadece yazarlar için de değil; kaç kişi herhangi bir uğraşısında ilk denemelerinde harikalar yarattı ki? Bir de mesele harikalar yaratmak da değil... Galiba ürünün (üretimin) ruhla bütünleşmesinden söz ediyorum. Bunun üzerine biraz düşünmeliyim. Sevgiler.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  4. Picasso'nun vurguladığı şey gerçekten çok önemli. Biz genelde ilham gelsin diye bekliyoruz ve o geldiğinde biz kim bilir hangi alakasız işle meşgul durumda oluyoruz ve ilham da yanımızdan öylece geçip gidiyor.
    Dediğin gibi, denemeliyiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      "İlham gelsin diye beklemek" öbeğini mantığımızdan ve yaklaşımlar sözlüğümüzden çıkarmalıyız. Denemeliyiz, yapmalıyız, hayata geçirmeliyiz.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  5. Merhaba,
    Bazen benim de öyle olur. Yazarım, ama o bir kelime cümlenin içinde oturmayınca eksiklenir. İlham gelene kadar yazının cümlesi bekler.
    Yazının devamı için denemeye devam ederim. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Denemeye devam etmek gerekir ki nasıl olsa (muhtemelen) bir deneyişte istenen olacaktır (veya istenene yakın bir sonuç -en azından ilkinden daha yakın- ortaya çıkacaktır.).

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  6. Denemek yeter :)Şarkı da çok güzelmiş, dinlememiştim daha önce.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Denemek iyidir :) Çok sevdiğim bir şarkıdır; paylaşmaya değdi öyleyse.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  7. Bazen bir anda gelir ilham,bazen bir müzikle gelir.Bazen de hiç gelmiyor.
    Ama haklısınız,denemekten vazgeçmemeliyiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      İlham çağırma yöntemleri olabilir. Müzik dinleyerek ilhama kavuşanlar... Yürürken ilhamla buluşanlar...

      Bazen onun da kafa dinlemek isteyeceğini unutmamak lazım, hep bizimle ilgilenecek değil ya :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  8. Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil

Yorum, paylaşmaktır :)
Merhaba misafirim!