1 Nisan 2017

Nisan Güncesi 2017 #1: Merhaba Bulutlar


Merhaba! :)

Yılın dördüncü ayını, en az dokuzuncu ayını sevdiğim kadar seviyorum. Nisan ve eylül çift yumurta ikizi olabilir mi? Kardeş değillerse de iki yakın arkadaş, hatta dost olduklarına eminim.

Bir kere daha nisan ayıyla buluştuk ve zamanın ne kadar hızlı olduğunu yeniden anladım... Nisan Güncesi'ni ilk kez geçen sene yazmıştım. Günce. Niyetim 30 gün boyunca yazmaktı, ancak 28'de kaldım. Bu defa 30'da 30 iyilik, güzellik ve mutluluk arayacağım. 

Mart, kapıdan baktırır kazma kürek yaktırır. Mayıs'sa haziran gibi sıcakların ten yaktığı günleri yaşatır; dolayısıyla ilkbahar için elimizde sadece nisan kalıyor. Öyleyse bu ayı olabildiğince yaşamalıyız. Görerek, duyarak, dokunarak, tadarak ve koklayarak; ayrıca hissederek deneyimlemeli ve sevmeliyiz. Nisanın bende uyandırdığı duygu ve düşünce böyle!
***

Neredeyse hepimiz birer "fotoğrafçeken"iz. "Alo" dediğimiz cihaza birleşik kameralarla oluşturduğumuz kadrajları aynı aletin ekranından seyrediyoruz ve çoğunlukla unutmak üzere görüntüler kaydediyoruz. Peki, bir manzara fotoğrafı çekerken bulutların varlığının fotoğrafın kişiliğini ne kadar değiştirdiğini hiç fark ettiniz mi? 

TRT'deki programıyla hafızalara kazınan Bob Ross, 
şu okaliptus ağaçlarının üzerine mutlu küçük bulutlar resmetse ne güzel olurdu! 

Sevmek zor bir eylem. İnsan, bunu yaşamadan kendini, çevresini ve hayallerini fark edemiyor. Aslında hayat kimyasal bir olay; sevgiyle ruh tepkimeye giremezse yaptığımız şey sadece nefes almak oluyor. Bulutların yokluğunun nasıl bir eksikliğe neden olduğunu, yaşamayı seversek anlarız. Yoksa onunla ilişkimiz, güneşin önünden geçen bir bulutun gölgesinde meydana gelen ürpertiden ibaret olur; sığdır ve yüzeyseldir. 
***

İnsanlığın başlangıcından beri iç içe olduğumuz "iletişim" kavramının bulutu "merhaba"dır. Nasıl ki Galata Kulesi'nin üstündeki bulutların nereden gelip nereye gittiklerini bilmiyorsam bir insana merhaba demek için de mutlaka onu tanımam gerekmiyor. Ayrıca bir merhaba veremeyecek kadar meşgul biri miyim? Merhaba demek insanı ne kadar yorabilir? Birkaç kez merhaba dediğim halde dönüt alamadığım medeniyet yoksunu kişilerle arada sırada karşılaşıyorum; ancak onlar benim bu sözcüğü paylaşmama engel değil. Merhaba demeyi seviyorum.

Bulutların olması bir fotoğrafın kişiliğini belirlediği gibi karakterimizin bir yansıması da iletişimin bulutlarını günlük yaşamımızda gezdirmemizde saklı... Selamlaşmak karakterli bir davranış; insanın karakterini gösteriyor. Bunu eksik etmeyelim ve dünyamıza içten merhaba'lar saçalım. Böylece daha mutlu insanlar olacağız.

Bir kez daha:
Merhaba! :)

(Başta bahsettiğim eylülün konumuzla ilgisi ne? Hiç! Ondan söz etmeyi seviyorum.)

14 yorum:

  1. Nisan'ın tadını çıkartmak dileğiyle... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Umarım hepimiz için iyi bir nisan olur :) Sevgiler.

      Güzel günler diliyorum!

      Sil
  2. ya ne güzel bir tarzın var senin ya. mutluluk veriyor hem de ince hem de yumuşak tarzın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Çok teşekkür ederim ki :)

      Güzel günler diliyorum!

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Olmaz elbette! :)

      Güzel günler diliyorum!

      Sil
  4. Merhaba, ne çabuk geçmiş bir sene :)

    Evet ben de bulutlu gökyüzü çekmeyi çok severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Ne acelesi varsa bu kadar? Zamanın.

      Bulutlu gökyüzü iyidir :)

      Güzel günler diliyorum!

      Sil
  5. gördün müüüü son yazısımııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Hey! Mutlu oldum! :)

      Bu listeyi seviyorum; "deeptone enerjisi"li bir seçmenin içinde buraya yer verdiğin için teşekkür ederim :)

      Güzel günler diliyorum!

      Sil
  6. Merhabaa :)
    Çok güzel yazıı merhaba diyelimm dağa taşa böceğe o zamann
    Hoşgeldin nisann eylüle de selamlar 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Çok teşekkürler! Meeerhabaaa :) Tabii ki eylüle de bir selam çakalım :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  7. Merhaba,
    Aslında şair olmalıymışsınız :) Bulutları biz fotoğrafçılar çok severiz. Uzun pozlama da fotoğrafı şenlendirir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Şairlik ne haddime... Ama çok teşekkür ederim :) Uzun pozlamada yıldızların etkisini biliyordum; ancak bulutların nasıl bir hal aldığına dikkat etmemişim. Bu farkındalık için de ayrıca teşekkür ederim :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil

Yorum, paylaşmaktır :)
Merhaba misafirim!