25 Mart 2017

Mevsimlerden İlkyaz


İlköğretim günlerim aklıma geliyor... Sınıfın arka duvarında dikdörtgen bir pano asılıydı. Bu geometrik şekil bir yılı temsil ederdi. Panonun üstünde asılı duran çerçevenin içinde "1 yıl, 4 mevsim, 52 hafta, 365 gün 6 saat" yazardı. Çerçeveden yola çıkan renkli kurdeleler panonun dört noktasına giderdi. Her bir kurdele bir mevsime ulaşırdı.

Dünya kendi etrafında dönerken bir yandan da güneşin etrafında dönüyor. Bu dolaşımların biri 24 saat gibi "uzun", diğeri 365 gün gibi "kısa" bir sürede tamamlanıyor. Biri günleri, diğeri seneleri meydana getiriyor... Acaba bu ikisinin kesiştiği bir yer var mı? Hiç olmaz mı? Mevsimler.

Bazıları geceyi sever, bazıları gündüzü... Kimi gece yaşar, kimi gündüz... Gündüzler kısalır, geceler uzar... Geceler kısalır, gündüzler uzar... Bazen eşitlenir günün bu iki sevgilisi; buluşurlar birbirlerinde... Ekinoks, "aşk" sözcüğüne benzer. Anlamı derindir, kendine özgü bir heyecanı vardır... Bir ekinoksu daha geride bıraktık. Gündüzlerin hüküm sürdüğü zamanları yaşıyoruz. Açıkçası geceyi severim; ama ağaçlar çiçek açarken kısalsa da geceler, hiç sevilmez mi ilkbahar?


Sınıfın arka duvarındaki o panoda dört mevsimin resimleri vardı... Sonbaharın başından yaz'ın başına sürerdi mavi önlüklü günler ve o zaman bilmezdim Türkçeyle Farsçanın buluştuğu "ilkbahar"ın aslında kış ile yaz'ın kavuştuğu "ilkyaz" demek olduğunu... İlkyaz, güzel bir sözcük. Ekinoks gibi kendine özgü bir heyecanı, kendi içinde bir ritmi var. Lisede bir arkadaşımın adıydı, bir de Yeni Türkü'nün "Yağmurun Elleri" şarkısında geçer. Galiba başka bir "ilkyaz" duymadım, bilmiyorum...

İlkyaz ya da ilkbahar... Doğa bir kez daha uyanıyor... Kahverengi örtünün üstünde yeşil ve rengârenk bir rönesans oluyor... İçim huzurla doluyor... Mutlu oluyorum...

Merhaba!

6 yorum:

  1. çok güzel anlatmışsın. fotolar da güzel ama sözlerin daha güzel. senin yumuşak bir yazı stilin var o daha da güzel işteee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Çok teşekkür ederim :)

      Güzel günler diliyorum!

      Sil
  2. Merhaba beni de ilkokul yıllarıma götürdün😊 ilk siyah önlük dantel yaka sonra mavi önlükler geldi ne güzel yıllardı benim de çok hoşuma giderdi o ilkbahar Yaz kış gibi o güzel pano ilkbahar gibi güzel günler dilerim sevgililer 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Zaman ne tuhaf şey. Dün, bugün ve yarın arasında dolaşıp duruyoruz :)

      Güzel günler diliyorum!

      Sil
  3. Çok çok güzel bir yazı olmuş. Kaleminize sağlık. Şiir gibiydi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Hoş geldiniz :) Çok çok teşekkür ederim o zaman :)

      Güzel günler diliyorum!

      Sil

Yorum, paylaşmaktır :)
Merhaba misafirim!