27 Mart 2017

Dünya Tiyatro Günü


27 Mart, bir takvim yılının çok sevdiğim günlerinden; çünkü bugün tiyatronun günü! Okul gösterilerinde sahnenin tozunu az çok yutmuş biri olarak zaman içinde bu sanatın hem emekçisi hem de seyircisi oldum. Bu nedenle her yıl 27 Mart'ta tatlı bir heyecan duyarım.

Muğla'da doğup büyüyen, Ankara'da üniversite öğrenimi gören biri herhalde en çok denizsizlikten şikayet eder. En azından ben, o mavi derinliğin eksikliğini hissettim... Elbette denizi yok diye grisiyle meşhur başkenti tu kaka etmek olmaz. Bu şehrin denizi Ankara Devlet Tiyatrosudur. Ege'nin  eşsiz koyları gibi başkentte pek çok DT sahnesi vardır. Birçoğunda oyun seyretmiş biri olarak her biri burnumda tütüyor. 

Muğla, sanatsal etkinliklerin zayıf kaldığı bir şehir. Özellikle tiyatro adına tatmin edici şeyler olduğunu söyleyemem. Arada sırada özel tiyatrolar geliyor, malum onların da bilet fiyatları hayli yüksek oluyor. Çoğu özel tiyatronun (özellikle popüler oyuncuları olan ve bu yanını turne programına dönüştürebilen tiyatrolar) bir oyununa verilen parayla Devlet Tiyatrolarında ortalama beş oyun izlenebiliyor.  Bir damacana sudan daha ucuza tiyatroya gidebilmek ilginç ve harikulade bir durum! Bunun için Devlet Tiyatrolarını çok önemsiyorum. 


Ankara Devlet Tiyatrosu ile lisans dönemimin yarısında tanıştım. Sonra da sıklıkla tiyatroya gitmeye başladım. Galiba iki buçuk sezonda 20-25 kadar oyun seyretmişimdir! Devlet Tiyatroları sayesinde, insanı insana insanla ve insanca anlatan tiyatro sanatı o kadar erişilebilir ki! Büyük Tiyatro, Küçük Tiyatro, Oda Tiyatrosu, Cüneyt Gökçer Sahnesi, Şinasi Sahnesi, Akün Sahnesi, Altındağ Tiyatrosu, 75. Yıl Sahnesi, Stüdyo Sahne... Bunlar sanki birer insan, birer arkadaş, birer dost; sanki ince bellideki sıcak çay, bir sohbet, bahar havası. 

27 Mart Dünya Tiyatro Günü kutlu olsun! 

6 yorum:

  1. Son dakika gidip kapıda bekleyip kapardım tiyatro biletimi :) İstanbul Şehir Tiyatroları da benim için özeldir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Son an biletleri güzeldir :) Bir ara artık neredeyse her hafta tiyatroya gidiyordum; bir arkadaşımla şehir merkezinin dışında kalan bir sahneye oyun izlemeye gittik. Biletleri internetten aldığım için basılı hallerini oyun öncesinde salon kapısında alacaktık. Bir baktım ismim yok, sonra bilet satılan siteye girdim, meğer bilet almamışım :) Neyse ki o gün son anda biz de bilet bulabilmiştik :)

      Güzel günler diliyorum!

      Sil
  2. Dünya Tiyatrolar Günü kutlu olsun. Ben yazmayı düşünüyordum. başka konu vardı, gününde yazamadım. Yazmanız çok isabetli olmuş. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Yorumunuz için teşekkür ederim. Tiyatro iyidir :)

      Güzel günler diliyorum!

      Sil
  3. ankara eveeet tiyatro yönünden çok iyi bir de ilkhabarda festivali oluyooo tiyatronun ankaradaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Ah ah çok özlüyorum... Festivalin adını çok severim: Küçük Hanımlar Küçük Beyler Uluslararası Çocuk Tiyatroları Festivali :)

      Güzel günler diliyorum!

      Sil

Yorum, paylaşmaktır :)
Merhaba misafirim!